lördag 1 augusti 2009

0jojoj fjärde inlägget!

Häääy, tudo bom? (allt bra?) Här är det alla tiders, vaknade även idag rätt sent, men lyckligtvis i tid för lunchen, idag var tcheive ledig, vilket resulterade inte fullt så god mat, men helt ok! Idag var ännu en sitta hemma dag tills kvällen föll på, runt 11 stack vi till en fest här i cabo frio, festen låg typ 400 m bort, knappt ens det, men endå behövs bil och chaufför p.g.a. säkerheten, sad but true. Festen var.. brasiliansk? den bestod av en inhyrd våning, med servitörer, fri dryck etc.

Efter typ 5 minuter kommer en transvestit in knatandes, och börjar bjuda upp folk på det ännu tomma dansgolvet, ett stort jävla "POR QUE?!" kändes behövligt, Marthas svar var " It's normal! because it's funny!" var förmodligen lika lik ett frågetecken före som efter frågan. Situation kändes sjuk i mina ögon, mannen/kvinnan var alltså inhyrd... för att ja, vara transvestit/dansa, ingen aning.

Träffade mycket folk, och ganska många talade engelska, som vanligt försökte killarna få mig att säga saker jag VERKLIGEN inte borde, som tur var hade jag några som förstod tillräckligt för att avråda mig haha. Brasilianarnas humor är lite elak på så sätt att man gärna skämtar om varandra på ganska djupt plan, men det är liksom just for laughs och brasilianarna har gott om självdistans. Lärde känna en kille som hette Luis på festen, han berättade att jag var den första han talade engelska med, jag fick veta att han skulle till hans kanadensiska släktingar under sommaren och få provköra en av deras tre ferraris för först gången, själv bodde han precis bredvid copacabana så jag tvivlar inte på att släkten har råd :-O. Iallafall en riktigt trevlig snubbe. Åkte hem från festen runt tre och har precis kommit hem.

Inte mkt mer att säga om saken, imorgon ska jag till Rio och verifiera mitt visum.

Até logo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar