fredag 7 augusti 2009

Ola!

Länge sen jag skrev sist, eller iaf två dagar eller något sånt. Känns nästan hopplöst att försöka skriva ner det som har hänt, för mycket är det. Jag har iallafall lärt känna lite fler människor, dels andra kompisar till Martha, och flera vänner till Erique som är min kusin typ, ska bo hos honom i nästa period.

Iförrgår frågade Erique om jag ville följa med han och hans kompisar till stranden runt 8 på kvällen. klockan 20 i 9 kom de och hämtade mig (allt enligt den brasilianska tidskodexen såklart)
Han och hans vänner satt längs gatan som går utmed stranden och spelade gitarr och sjöng. väldigt många ungdomar hänger där på kvällarna och det var rätt trevligt, även om jag inte direkt hade någon att prata med. Killarna bjöd in mig till Eriques hus för att spela GuitarHero dagen efter. Erique sov hemma hos oss, han kunde knappt släppa min gitarr, och jag kan förstå han ! hehe

Dagen efter följde jag med Erique hem, han och hans mamma plus några halvbröder bor en bit utanför Cabo Frio, i ett hus med stor tomt, fanns ett öppet fält där med en massa häftiga fåglar i. Eriques far var musiker men dog förra året, han hade fått ärva hans gitarr och visade mig den, rätt häftig gitarr faktiskt.
Mirian (Eriques mor) frågade sedan mig om jag visste om att José armando arbetskamrat skulle hämta upp mig här kl 3 för att sedan åka till sjukgymnasten, och jag hade inte en aning om detta.

Men det löste sig, sjukgymnasten verkar väldigt bra, han har haft hand (många h) om vääldigt många korsband tydligen, det är förstås extremt vanligt här. Jag har nu fått inbokat 20 stycken rehabilitationspass, som jag ska ha 3 gånger i veckan, skulle egentligen ha ett idag, men jag mår kasst, har ont i halsen och den gör ont som bara den.

Senare på kvällen följde jag med Martha och Melody (som verkligen tryckte sig mot mig hela jävla tiden) och kollade på en fotbollsmatch där felipe och henrique spelade, var bland den bästa matchen jag sett någonsin, och det konstiga var att mina två följeslagare nästan somna under speletsgång, spelet var helt underbart, stundtals helt bländande, matchen slutade 8-7 efter förlängning.

Efter detta åt jag, martha, melody, felipe och henrique fondue hemma hos oss, varpå Vitor slaktade oss metodist på playstation fotbollspelet, aldrig kul att förlora mot en 11-åring..

Dessutom har jag fått höra att det är en tjej här som jag citerar "she loves you", inte ens en aning om vem det är förutom namnet, och jag är rätt säker på att jag aldrig träffat henne. mina systrar varnar mig iallafall haha.


Ahja, hare bra!


3 kommentarer:

  1. Glöm inte bort Dans visdomsord angående tjejerna i Brazil... kolla in morsans skäggväxt först!
    Big Daddy

    SvaraRadera
  2. Det kan inte vara lätt att vara en svensk Casanova....:-)

    SvaraRadera