måndag 3 augusti 2009

Boa tarde

Han aldrig skriva något igår eftersom internet låg nere här, o andra sidan fick jag somna före 12 för första gången. Vanligtvis brukar jag skriva medans jag gått o lagt mig, oftas väldigt trött och oftast inte fullt vid medvetande? hehe. Men nu serru är jag mätt, nyduschad och pigg och fastbesluten att höja kvaliten på det som skrivs ner.
Igår var jag, mina systrar, Gina och Jose armando i RJ. Visste ni att dem säger hio och inte rio här?

Rio de Janerio
är granne till staden Niteroi, mellan dessa två finns en 14 kilometer jättelik bro, som vi åker över varje gång vi ska till eller ifrån Rio, rätt fräck. Staden är stor som bara den, och består av flera områden såsom Barra, Flamengo, Botafogo. Områdena i sig liknar städer storleksmässigt.
Först var vi i ett köpcenter i Barra, Martha fick en kamera och Ana celia fick en ny dator, de får det mesta dom pekar på och är lite bortskämda av sin far, speciellt med tanke på att datorer och liknande är minst dubbelt så dyrt här. Efteråt var vi i Ana celias lägenhet, lägenheten låg i rio dyraste område, barra. Och den var rent utav löjlig, två våningar, 5 sovrum , egen pool på altanen etc etc.

Den var lite för stor och dyr så ana celia var där för att plocka upp sista flyttlasset till hennes nya lägenhet, som låg precis bredvid ipanema (tror jag, svårt att hålla reda på alla praias)
I den nya lägenhet lyckades jag fucka upp baksida lår, det krampar somfan och gör ont. Inte bra alls. När vi åkte imellan lägenheterna så såg jag endel favelas, en av favelorna låg 20 m ifrån 5 stjärnigt sheraton, brasilien är kontrasternas land.. Såg äve
n ett gäng fiskare med fiskespö på en platå 40 m över havet, haha galet.

Såg Cabo Frios fort idag, byggt på 1500 talet, tog några bilder där:















































Portugisiskan går frammåt! Martha brukar tala till mig på portugisiska och rätt så ofta lyckas jag svara med samma språk, men det är med enbart nyckelord och total avsaknad av grammatik. Jag umgås mest med systrarna och det funkar väldigt bra, vi skojar mycket med varandra och har kul tillsammans, synd att Ana Celia måste stanna i RJ eftersom hennes skola börjat, Martha drar den 11:e.. inte alls kul. Själv ska min skola börja den 10:nde, men jag läste på facebook att en av tjejerna här fått sitt lov förlängt p.g.a. svin influensan.
och idag berättade dom på att nyheterna att en brasiliansk tjej dött på flyget hit från USA, hon hade tydligen varit hur frisk som helst bara någon vecka innan, brr hoppas att jag slipper allt sånt.

Jag vet inte varför texten fuckar, men internet har brutits kanske 5 under tiden jag skrivit detta, så det får va !

See ya lataaah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar