fredag 31 juli 2009

Oi suecia!

Dags för rapporten igen, vill inte ens påstå att detta har något sorts läsvärde, men jag vill endå skriva ner det som händer, så att jag får minnas igen. Så att ni förstår varför jag skriver ;) Well.. Idag har det regnat, vilket inte alls är kul, inte funnits mer att göra än att sitta här i lägenheten, José armandos syster Mirian var o hälsade på (vars familj jag ska bo under nästa period) som jag förstod det hade hon åkt två timmar hit från Rio för att spela kort , Martha berättade att dom älskade att spela kort, men riktigt så passionerade trodde jag ju inte riktigt att dem var!

vaknade runt 12, så hann aldrig med frukost innan det blev dags för almocar (lunch), lunchen lagas av maiden , hon heter typ tchieve ungefär, vilket betyder faster/moster, egentligen heter hon Ivanda men smeknamnet är något som familjen valt eftersom hon jobbat här så länge. Maten här består alltid av ris och svartabönor, idag ackompanjerat av någon sorts gryta med vitabönor. Maten är riktigt god, och ris o bönor verkar vara en såndär grej man aldrig tröttnar på, till maten är det oftast ny pressad juice (suco) och det hela är ganska underbart.

Klockan 18.00 följde jag med Raf och kollade på när han lirade boll, på en inhägnad plan med konstgräs som man hyr per timma. Och ja, dom kan spela! Ur mitt perspektiv var det fruktansvärt att titta på, likna det vid att thorsten flink tittar på apotekets huvudlager genom ett fönster.. men jag ska fan gå på planen igen, just nu måste jag få någon sorts försäkring att gälla, physiotherapisten verkar redan vara ordnad, men inge klartecken kan delas ut än liksom.

Efter fotbollen följde jag med Mirian, hennes kompis, och Martha till en japansk restaurang. Riktigt gott, och kul tillomed. Mirian talar endel engelska och är också social och rolig, väldit skönt o veta inför min vistelse där. Av någon anledning blir jag väldigt trött här väldigt tidigt vilket är synd, kanske beror det på att det blir mörkt tidigare och att min mentalaklocka inte riktigt gott om till vintertid än.

Over n' out hampus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar