onsdag 12 augusti 2009

Oj!

Tänkte inte alls skriva idag, kände inte direkt för det, även om jag har haft dötid i drivor. Men OJ, läste era kommentarer och blir ju såklart jätteglad över dom och ville genast skriva igen! Och ja, Blondinbella kan slänga sig i väggen, men av att döma från hennes ansikte har hon nog hunnit före oss på den punkten.

Igår flög Martha till sverige, och nu är jag lämnad att hanka mig fram på portugisiskan, och visst går det! Imorse t.e.x. i tid för frukost kände jag mig extra självsäker och besluten att glänsa med mina lingvistiska färdigheter, dialogen lät såhär:

jag - Oi, bom dia (haaj, god morgon)
maiden - Bom dia!
jag - fome (hungrig)
maiden - suco ? (juice?)
jag - sim
maiden - pao? (bröd?)
jag - sim
Maiden - qiejo? (ost?)
jag - sim
Maiden - farka? (kniv?)
jag - sim

Det var inte utan stolthet jag förkovrade mig i frukosten kan jag säga.

skämt åsido, idag hittade jag en spricka i min gitarr, känns fruktansvärt, går nog att laga men det är inte vackert för tillfället.. har inte heller en aning om hur den infunnit sig där !? ljudet verkar åtminstonde intakt.

Har dessutom varit hos sjukgymnasten och trätt in i rollen som kapten sunga idag igen, lika kul som vanligt och jag har nu den helt underbara känslan av träningsvärk i kroppen, behagligare än någonsin.

Jag ska nu spela Pro evolution soccer mot min värdbror, jag har redan fått stryk 3 ggr idag, men han tyckte tydligen inte att det räckte, killen är elva :´(..

Över n ut

Kapten sunga


5 kommentarer:

  1. Trist m gitarren, men du är ju en "fena" på portugisiska. Finns väl någon i det stora landet som kan fixa gitarren åt dig?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Hampus! Din lilla mamma har inte skickat din blogg till mej förrän NU så jag har MYCKET att läsa om dina upplevelser! Du kommer att se mej en del på kommentarerna för jag gillar bloggar *skratt*, har en själv som du kan kolla in! Nej nu måste jag börja från början och läsa din! Kramis Lena i Skåne
    ps. hoppas du inte tycker det är pinsamt att en "tant" är inne o kommenterar ds.

    SvaraRadera
  3. haha, nejdå kommentera bäst ni vill! dom har faktiskt några hundar här hemma, men hundägande är ganska konstigt här, hundarna är alltid inhägnade någonstans, inte alls sällskapsdjur, konstigt. Joo hoppas det går att ordna.

    SvaraRadera
  4. Så nu har jag hunnit läsa allt men fattar inte allt, skall Martha åka till Sverige? Var skall hon bo? Hos Catarina? Ja ja, jag får svar på dessa frågor på lördag när jag ska till din lilla mams på fest! Ups kom på att jag bara läst augusti inläggen...får läsa dina juli inlägg också så kanske mer klarnar! Tur inte mina hundar bor där nere.//Lena Skåne

    SvaraRadera
  5. Hej sötnos!

    Du hankar dig fram och i ett nafs kommer du kanske att få annat till livs än en brödbit. Här är fullt upp med festförberedelser!! skall nog bli bra!!

    Stor kram mammma

    SvaraRadera