torsdag 20 augusti 2009

Förslavad till era förväntningar måste jag ännu engång skriva med ögonen halvöppna, men oroa er inte så hemskt att skriva är det inte. Trots alla viktigt att skriva ner, eftersom det som för dagen uppmärksammat mig, kommer om en månad kommer vara lika glömt som tiden då malmö ff spelade bra fotboll.

Vaknade även idag tidigt och möttes av dimman från utebliven sömn, I duschen var badrums fönstret öppet, tittade försiktigt ut och märkte att utsikten var förstummande vacker. Från duschen ser jag imellan några lägenhetshus ut till vattnet. Klockan var 6 och endast fåglarna hördes. Väl ute ur duschen välkomnade verkligheten mig med nackspärr, en bieffekt av att somna snett liggande till sao paulo - fluminese (fotboll) på teven.

Kunde inte alls vrida huvet och José armando föreslog en massös, Gina försökte säga massös på engelska men han inte tänka länge innan José armando käckt föreslog "thailandese?"
Till en massös gick jag iallafall, hjälpte, men inte mycket. och därefter (runt 9) till skolan.
Skolan var kul, det som förvånar mig är hur extremt lite folk jobbar på lektionen, om det beror på att dom sitter bredvid mig vet jag inte, men sista lektionen bestog iallafall av att rita en teckning (?) om brasilien. kan inte tänka mig att dom haft samma arbetsiver om dom behövt översätta texter av shakespeare. Klassen är hur som hellst väldigt rolig och det händer något nästan hela tiden, idag hade någon med sig en gitarr till klassrummet och det spelades så väl på rast som på lektion.

Efter det har jag legat hemma med så lite rörelse som möjligt.

Imorgon ska jag till Rio och återigen besöka federala polisen efter som dom inte tog emot mig förra gången.

På lördag ska jag förmodligen se fotboll på maracana!!












(Eftersom jag följer med eriq och elvis ska jag se fotboll från brasiliens näst högsta liga, deras favorit lag Vasco da gama (en av Rios 4 stora lag) spelar där)

Vill även tacka den anonyma själ som skickat ett biljardbord hit, succé på rummet! Bilder kommer förhoppningsvis snart ;D

5 kommentarer:

  1. Oj, då behöver inte jag slita med att få ner biljardbordet på posten...då har du ju redan ett! Kanon:-)

    SvaraRadera
  2. Vi som har sett "di blåe" spela bra fotboll match efter match glömmer aldrig

    SvaraRadera
  3. Stackars dej, hoppas nacken snart blir bra! Härligt att höra att skolan går "bra" fast du behöver inte lära dej något?! Eller?
    Hur är det med ditt knä?? Nu när du "fått" biljardbordet så väntar vi bara på att Micke skall skicka ner sin kamera för JAG VILL se lite bilder också!!!! kramis Lena i Håstenslöv

    SvaraRadera
  4. Mitt knä är på bättrings vägen helt klart! har en låång tid framför mig med mycket rehabträning, men det känns stabilare. Skolan är inte direkt krävande, just nu verkar det inte ens som om lärararna vill att jag ska lära mig, men språket är dom ganska måna om. Kan även meddela att jag idag åkte fram o tillbaka till rio för att besöka federala polisen, en resa på 4,5 h tur och retur helt förgäves.

    SvaraRadera
  5. Var inte polisen hemma nu heller? Ingen ordning bland de där brassarna. Bra om lärarna prioriterar språket i alla fall. Verkar dom lite korkade eftersom studietakten är så låg eller? Jag har varit om lämnat av mormor på Tjörn och hälsade igen att du är toppen!!!

    Kram Mamma

    SvaraRadera