måndag 10 augusti 2009

amen tja

8 inlägg på 14 dagar, får väl ses som godkänt tycker jag ? Även denna gång har jag väntat lite för länge för att skriva, men ibland är jag inte hemma alls under dagen, och ibland bara så trött. I söndags var det Dias do Pais, fars dag med andra ord. Som visar sig vara lite större på denna sidan atlanten. Hela släkten plus vänner var hemma hos Ginas fader, han är en ganska gammal man men är pigg för sin ålder, och bor på en helt fantastiskt plats, precis bredvid vattnet. Han verkar ha allt jag önskar mig som gammal, hus vid vattnet, och en stor släkt att bjuda in. just då fick det mig att tänka så mycket på mitt liv, Ginas fader är 85, och under festen spelad elvis och dylik 50-tals musik, vilket innebär att han har lyssnat på denna musik för drygt 50 år sedan. då var han 45.. "vad kommer jag göra när jag blir äldre då?" jag menar i teorin har jag ju 28 år kvar tills jag har andra halvan av min livstid kvar, och det är ganska lång tid. Efter 85 år har han skaffat sig vad han tillslut bestämt sig för vad som skall finnas i hans liv - ett stort antal människor som kommer för att fira hans dag. Och jag har så mycket framför mig.

Festen höll på ganska länge, från 12 till 19 kanske, efteråt stack endel av släkten till kyrkan och en del stannade hemma och förmodligen nyktrade till. Själv valde jag att inte gå till kyrkan även om jag var nykter, tyckte det var illa nog.

Dagen efter, A.k.a idag, har varit bra, är äntligen fri halssmärtan och mår överhuvudtaget bättre i kroppen. Runt tre skulle jag iväg och träffa sjukgymnasten för ett rehabpass, rehabpassen utförs i en bassäng. Vilket fruktansvärt nog innebar att jag var tvungen att köpa ett par Sungas, för er utan doktors avhandling inom portugisiska kan jag meddela att det är ett par badbyxor, närmare bestämt ett par speedos. En badbyxa hittils endast för homosexuella och snorklande fransmän, men numera också för mig. tugga för tugga svalde jag min manlighet och köpte ett par, efter en beslutsångest som varade i 0,35 sekunder fick det bli ett par blå.

Sjukgymnastiken eller nej, rehabilitationsträning tänker jag kalla det, det låter manligare (Jag är lite känslig just nu) gick bra, så förbannat kul att äntligen träna lite, träningen inleddes med att jag fick två ispåsar över knät i 15 min, efter detta följde träning, båda för ben och armar.

Imorgon ska jag följa med allihopa till Rios flygplats för att släppa av Martha, hennes flyg till sverige går då. Även Ana celia försvinner till hennes skola, känns illa.


Över n' ut

Eder

hampus "bananahammock" Bremberg

4 kommentarer:

  1. hej! väldgt rolg läsnng måste jag säga. Syrran gav mg adressen precs. Lovar att följa den varje dag(detta nnebär följdaktlgen att du måste skrva varje dag:-) Ska ner tll Örjans vall nu på måndag och se när AJK(!) krossar HBK!
    Mvh Alexander (som har en stor saknad efter bokstaven mellan H och J)

    SvaraRadera
  2. Hej Hampus! Du är ju ett geni, även när det gäller "bloggande".....Blondin Bella kan ju lägga ner sin skit......Ha det riktigt bra och skriv varje dag, precis som storebror uppmanar dig till......
    Kram Faster

    SvaraRadera
  3. tja sötnos! jag testar tekniken. återkommer med bättre kommentar
    puss mamma mu

    SvaraRadera
  4. Tur att syrran kan fixa lite teknik. Nu har jag läst igenom alla sidorna och det är jätte jätte roligt att läsa. Badbyxorna kan du ju lämnna som ett minne när du så småningom reser hem igen.
    Jag håller så klart ständig koll på denna blogg!

    Puss M

    SvaraRadera