torsdag 3 september 2009

Ännu en gång torsdag, och snart, snart helg igen. Skolan är om inte en pina, en lång väntan åtminstonde, ett evigt sittandes i obekväma sittbänkar och halv lyssnande på lärare och andra elever. Har dessutom lyckats på något sätt få en stalker på halsen, en gigantisk tjej som inte gör annat än talar portugisiska med mig eller snor min iPod, kvittar om jag lyssnar eller inte.
Ibland sitter jag helt enkelt bara och lyssnar på musik, sen kommer hon, ber mig lyssna varpå jag tar ut en av hörlurarna, sedan säger hon något i 300 km/h, för att sedan ta ena hörluren, och byta musik.. extremt trött på henne.

Inte ens under detta ögonblick är jag lämnad i fred!
----------------------------------------------------------------------------

Och så långt han jag skriva tills varenda klasskamrat började skriva med mig, och i sin tur presentera sina kompisar, blir skogstokig, fick tala med varenda kotte på den här sidan atlanten kändes det som, vet att det låter gnälligt men "NEJ jag är inte överhuvudtaget intresserad av din tillsynes alternativtrockiga (emo) och luggiga tjejkompis" är ganska svårt att säga på portugisiska.

Tagit så mycket tid ur detta inlägget, det enda jag faktiskt ville göra innan jag skulle sova.
summerar med ord, sover i skolan , väntar på att den slutar, efter skolan, har jag och leander flera gånger gått till stranden vid solnedgången och kastat en amerikanskfotboll och snackat skit mellan varandra. Physioterapin igår var jobbigare än aldrig förr, och min kropp är trött.
Jag känner att jag nu kan göra mig förstådd i flera sammanhang, och under rotary mötet idag kom aldrig den forna svenska utbytestudenten från kalmar, synd men kanske träffar han någon annan gång.

Imorgon, ska jag åka taxi till skolan eftersom värdföräldrarna är i rio och reparerar bilen, detta innebär att jag måste väcka mig självmant i morgon bitti. med faktumet att detta är om 6 timmar och att det aldrig gått bra förut inte ens med väckningshjälp känns läget kritiskt.

O andra sidan förutom en 140 kg tung levande grammofon med portugiska steg 4 på, i sin tur spelat med lite för hög varvfart är det mitt största problem just nu.


Öfver en ut tittut!





3 kommentarer:

  1. den där gigantiska lille schwarte, tycker hon verrkar trevlig..

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag med......:-) Låter ju lite besvärligt, men det är kanske lite av ett I-landsproblem..... Att "behöva" utsätta sig för att bo i Brasilien ett år, när man kunde stannat i gamla "Svedala" och Varberg! Det är ju dessutom inte det minsta konstigt att flickorna är så förtjusta i dig.....du är ju en grann påg! Bit ihop din lille casanova, det lugnar sig kanske på den fronten! Kramar favvofaster!

    SvaraRadera
  3. Ojoj vad mycket du skall hantera. Hon är väl utsänd för att gynna din personliga utveckling!! Ibland vill man inte utvecklas utan bara som du säger vara i fred och ummgås med sitt eget "lugn och ro system" Skall snart ge mig iväg med Ryan air och det blåser kuling. Var och klippte mig och fick några goda råd av Dixie. Kalla aldrig en skotte för engelsman och flygningen kommer att gå bra bara piloten gasar rejält så landar planet precis som en fotboll som skjuts iväg med riktigt bra krut i skottet. Om bruden blir allt för besvärlig kan du alltid beskriva din faster och mammas egenskaper och att vi kan komma på riktigt kort varsel, lovar hon backar hon direkt!!

    Ha en skön helg!! ps jag har nya regnkläder!!

    Kram M

    SvaraRadera