måndag 14 september 2009

Lite bilder jag hittat!

Heej igen! har hittat lite bilder som finns längre ner, men ni läser väl också?
Bokmässan gick.. långsamt, var inte alls kul, och kändes som en överhuvudtaget bortkastad dag, fick i allafall lära känna lite nya människor i skolan, men ska tänka till två gånger nästa gång någon lockar med något så tillsynes lockande som en bokmässa, ja jisses vad förväntade jag mig haha.

Bokmässan var väldigt stor, och för min klass gick det nog mest ut på att dela msn och telefonnr med tjejer, var där i runt 7h. Författaren till en prinsessas dagbok var där och signerade, även någon brasiliansk megastjärna, nästan varenda ungdom sprang för att se henne, och skrek något helt otroligt, kändes väldigt märkligt eftersom jag verkligen inte kunde relatera till vem det var. kom hem runt 9 och var helt slut i kroppen, hade tänkt att gå ut med Leander, men kände såklart inte för det.

Här I cabo frio bor det just nu 44 norrmän, dom är alla i 20 års åldern och är här för att testa på brasiliansk sport och även endel av kulturen. Hela staden vet att dom är här, och jag har själv sett lite fler blonda människor än vanligt när jag passerat gatorna med bil.
Leander hade blivit erbjuden att följa med till en av deras "active educations" och hans samtal om detta väckte mig på lördag morgon, jag helt yrvaken förklarade att jag gärna följer med, ville ju endåså till stranden, och träffa fler skandinaver låter jättekul.

Skyndade mig som bara den, och 60 min senare (tar ett tag att gå till andra sidan stranden) var jag där, såg dock inte skymten av några norrmän, och inte heller någon dansk. Ringde honom, varpå han utbrister "men jag är ju på gymmet" samtidigt som jag känner en kalldusch över kroppen. Han hade ur min skrovliga morgonröst tolkat det som att jag inte alls ville gå.
Var lagom glad på den rödvita pölsesmaskande odugling till danskjävel!! :D

Men vi bestämde oss i allafall för att mötas vid stranden om tjugo minuter.
Vid stranden hade vi riktigt kul, vi kastade våran fotboll, testade bodysurf och jag fick träffa några av hans klasskompisar som verkade riktigt schysta. Vi var på stranden i säkert 5 timmar och avslutade med subways, kändes då som en otroligt bra dag, och det var det, just dem känslan i kroppen jag vill att jag ska ha, just det jag drömt om innan jag åkt hit.

Senare på kvällen var jag rejält röd i ansiktet, och kände mig som en dum turist, "gringo na praia" var tydligen begreppet. Väl ute i cabo frio på natten träffade vi tillslut dessa norrmän, hälsade kanske på alla 44, åtminstone på dom 31 som var tjejer, vi festade tillsammans på en klubb och jag pratade mycket med dom, och tydligen så ska dom vara här tills december, och sedan i januari skulle en ny batch norrmän komma hit, inte mig emot!
Kom hem runt halv tre, allt för tidigt men både leanders och min värdfar har sina principer, får i allafall alltid skjuts hem, vilket jag så klart är tacksam för.

Dagen efter var hemsk, mitt ansikte var svullet av solen, hade huvudvärk, rejäl snuva, feber och en stark påminnare om vad jag sysslat med kvällen innan. riktigt dålig dag, även om jag faktiskt tror att lördagen var värd det. Stannade hemma, och led i min ensamhet hela dagen. Har därför inte heller varit i skolan idag, men känner mig helt klart bättre nu, får se om jag går till skolan imorgon.

Nu de utlovade bilderna, bilderna är tagna av en klasskompis, och är ifrån bokmässan.
















































Killen i vitt är eric, mannen med mössan är den helt galne fotbollsspelaren bruno, ayran som är i vit keps, och mr. coolguy (ja inte jag då) är andreklassaren Magno
















Har även funderat lite kring om jag ska göra någon resa här eller inte, finns speciellt en resa som verkar intressant, den pågår under hela januari, och besöker en massa strandstäder i nordeste, ska vara helt fantastiskt att uppleva och man delar den dessutom med runt 30 andra utbytesstudenter. Men resan kostar en bit över 20 tusen, och det känns som att det är lite för mycket pengar, finns fortfarande så mycket att ägna sig åt i Cabo Frio, och använder jag dom pengarna jag har, så känns livet här mycket mer innehållslöst, som det är nu kan jag göra lite precis vad jag vill, hyra vattenskoter, och kunna köpa saker då och då.
Samtidigt hatar jag att jag kanske missar något.

God natt, och riktigt stor kram till alla, känner mig så tacksam till mycket som finns hemma.

Hampus

6 kommentarer:

  1. Godmorgon! Jasså Norrmän verkar vara det som livar upp. Härligt med lite bilder och grabbarna verkar ha en attityd som passar dig, lite lagom tillbakalutade. Kul med den goa känslan du fick på stranden, låt den sjunka in riktigt. Bokmässa med osannolikt många böcker på Portugisiska skulle till och men jag bli trött av. Må gott grabben!!! Kram Mamma 1

    SvaraRadera
  2. Tjenixen!
    Det är bara mamma1 och faster1 som är lite aktiva och kommenterar dina bravader! Bokmässan låter ju verkligen intressant....NOT!
    Festandet? Nja, har du åldern inne? Skönt att du mår bra (bortsett från förkylningen, den kom nog från Norge;-)Dina kompisar ser ju coola ut, chillar nog mkt....eller hur?

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Ja klasskamraterna är laidback så att det räcker och blir över :)
    Vet inte riktigt var det där med sjukdomen kom ifrån, känner mig helt klart intakt idag i allafall :)

    SvaraRadera
  4. Du Lotta, JAG är faktiskt här ganska så ofta...hi hi, hon du vet från Håstenslöv!
    Hampus.....det finns något som heter solkräm med lite skyddsfaktor! Men kom ihåg den användes utvärtes! invärtes har jag inga tips för! Roligt att få se några foto! Har det kommit en kamera nerdykandes till dej?
    Norrmän brukar vara ett härligt folk, vilken ålder är brudarna i??? kramis Lena & svartskallarna

    SvaraRadera
  5. solskydd använde jag faktiskt, men solen är stark, och ibland blåser det så man känner inte riktigt när det blir för mycket. Kameran tillhör en klasskompis ; )

    SvaraRadera
  6. Okej, då är du duktig som använder solskydd, man skall vara rädd om sej!
    Trodde Micke skickat en kamera ha ha. (tror du han fattar piken?)
    Det låter som du har det ganska så bra?! Sköt om dej o skriv snart!

    SvaraRadera