torsdag 10 september 2009

Vamos pra a praia

Lider av allvarlig beachabstinens just nu, vet inte om det finns någon medicinskterm för besväret. Men att en förmiddag spenderat på Praia do forte måtte vara botemedlet känns uppenbart. Synd då att det aldrig gått att genomföra förutom i måndags, och då var jag där efter solnedgången..
Hade glömt hur kul det är att bada i havet, vågorna här är ganska stora och skitkul att hoppa och åka på.

Skolan AKA sovstationen, går väl bra. Känner inte alls att jag behöver göra något, och jobbar därefter. När man sover så mycket att jag inte ens märker att vi byter lärare borde kanske man borde se över vad man sysslar med, men samtidigt njaaaaaaa
Ett rent under att jag lyckas somna i dom där bänkarna trots allt, ligger med huvudet ner i navelhöjd, och balanserar det på en liten bräda. Hade det någongång faktiskt hänt något värt att uppmärksamma i klassrummet hade jag kanske sovit mindre, men som det är nu så funkar lektionerna bättre än en svingad planka urskogsek i bakhuvudet.

Just det, måste åka tillbaka till federalapolisen igen! Eftersom min moders namn inte överensstämmer på två av papprena, börjar ana att någon på polisstationen tycker om mig extra mycket.
Grejen med att gå till federala polisen, är dels att jag ska meddela att jag är i landet, och dels för att jag ska få ett ID, fick dock höra att det tar dom minst ett år att skapa ID:et, och att jag mest förmodligen aldrig ens kommer få se det.

Imorgon, ska jag till följd av en diffus förklaring av vad jag gav mig in på plus att jag frivilligt betala 50 reais, åka till rio, för en bokmässa, en väldigt stor sådan. Själv är min inblick inom litteraturens stora värld hittills omfattande halva da vinci-koden, och första sidorna i diverse på prackade skolläsprojekt.
Vet inte riktigt varför jag åker, har inte tänkt att köpa någon bok, och känns allmänt dumt att jag istället inte utnyttjat dagen som ledig, gått ner till stranden och njutit av en total ignorans mot böcker. Fast gillar ju faktiskt att läsa egentligen, lite dumt att börja nu bara, av ren princip!

Ah well, får se hur det ska gå, kanske slutar med 15 påsar böcker och skor uppslitna till fotknölarna.

Tchau e boa noite tudo mundo

seu

garoto suéco






3 kommentarer:

  1. Men Hampus, i skolan ska flitets lampa lysa.....
    Var har "stalkern" tagit vägen.....?? Det kunde ju vara roligt med lite brasilianskt blod i släkten....eller inte kanske.....!!
    Jag blir iaf glad att höra att du har det bra och att du verkar trivas! Som jag sagt innan, så ska du hålla ihop med dansken, han är ju nästan skåning och de är ju bäst!Nu ska jag snart på kräftskiva m din pappa, får se hur den slutar......

    Kram

    SvaraRadera
  2. försöker igen... pust

    Lotta! Hia daj!! Brasiliansk blod kan drabba vida i kring så jag förordar försiktighet!! Lugna norrlänningar funkar fint du vet!!

    Hampus du borde på detta sätt upparbeta en enorm abstinens efter hårt skolarbete eller?

    Här har det vart så pass varmt idag så att jag nästan ville bada. I morgon skall jag anfalla kantarellskogen det blir bra!

    Sedan önskar jag ett förydligande ang "din moders namn! Jag vill gärna kallas Mamma 1 och min vikarie i Brasselandet kan väl kallas Mamma 2. Funkar det?

    Stor Stor Kram Mamma 1

    SvaraRadera
  3. moders namn hänvisar självklart till den enda och så fantastiska catarina vallin!

    Stalkern verkar ha lugnat ner sig lite, tur det, och nej hon kommer med all säkerhet inte presenteras vid nästa släkträff..

    SvaraRadera