måndag 7 september 2009

Ojoj, vad finns det att inte berätta egentligen? Har haft kul, riktigt kul hur som helst.
Helgen har dessutom påpassligt nog varit en dag längre eftersom det idag är nationaldagen.

På fredagen var jag hemma hos min kusin, tillsammans med hans klasskompisar och tjejkompisar till dessa, alla är trevliga men börjar undra om jag kanske umgås med för omogna människor, inte så att dom springer runt och berättar deras senaste kiss och bajs-skämt, och jag tycker dom ofta är rätt kul, men ändå en lite för stor skillnad.
Leander följde med dig, och jag lyckades konversera på portugisiska hela kvällen, Leander förstod sällan, men det var verkligen grymt att helt plötsligt förstå mer än förut, kunna svara och diskutera.


I lördags spelade Brasilien mot Argentina, jag och Leander såg matchen ute på stan, eftersom vi ville se fotbollen med brasilianare. Vi hade trevligt, och faktumet att Brasilien vann och nu är klassifierade gjorde inte saken sämre.
Innan vi var på väg att gå därifrån, sprang säkert 8 brasilianska tjejer upp för trappen mot övervåningen vi satt på, dom tittade på mig, pekade och skrek "there hee is!!" tydligen hade dom träffat Leander som då var på undervåningen av baren, dom tog bilder, frågade en massa och bad om orkut (brasiliens undermåliga svar på Facebook) Kvällen kändes initierad på ett helt klart godkänt sätt!

Vi gick sedan mot canale, träffade några ytterligare brasilianska tjejer, och jag talade portugisiska med dom, även om dom kunde engelska, och fick en komplimang för min portugisiska. Väl vid canale talade vi med dem ytterligare, dom skulle in till en klubb och där hade vi förmodligen inte kommit in. en bit bort stod två killar som jag la märke till, dom såg alltför blonda ut (ungefär lika lätt att känna igen en europé som en isbjörn)
Leander började prata med dom, och visst var dom inte brasilanare, de var utbytesstudenter från nova friburgo (två timmar härifrån) Sådan otrolig slump att vi lyckades träffa dom, och väldigt kul på samma gång. Killarna hette Juhani och philipp, en finne och en tysk, dom hade hört talas om oss från en amerikanska i deras stad. Vi spenderade resten av kvällen tillsammans med dem och tjejer från deras värdfamiljs släkt.

De bodde i Philipps värdfamiljs lägenhet här, och denna helgen har Cabo Frio varit helt fullt av turister, hela kilometervida stranden var full med människor och gatorna var inget undantag. Sommaren ska dessutom bli värre.

Söndagen var vi även då med våra nyfunna vänner på dagen gick vi och åt, sedan på vägen hem blev vi stannade två gånger eftersom några brasilianska tjejer ville ta kort på oss fyra blonda killar, på kvällen stack vi efter en finsk snookermassaker ännu en gång till canale, lyckade komma in på en nattklubb tillsammans med allihopa, plus en kanadensiskt utbytestjej som bor en timma härifrån, värst vad man träffar sådana helt plötsligt.
Nattklubben hade band, och DJ, allt från house till No woman no cry i sambaversion spelades, tror att jag dansade ända till frukosten nästa morgon till den musiken, om än då i huvudet.

Idag har jag varit på stranden med klasskamraterna, åkt runt i de höga vågorna, gassat i solen och fortsatt ha det förbannat bra!

Skrivandes med ett leende på läpparna och möjligtvis små rester av läppstift

er

Hampus

4 kommentarer:

  1. du verkar ha det super bra hampe :)

    SvaraRadera
  2. Hejsan hoppsan nu går det undan i svängarna!! Inte synd om dig precis. Jag kollade lite på Brasiliens match på en Pub i Fort Williams, lite annat väder utanför den Puben kan jag lova!! Skottland var fantastiskt, som att vara med på en inspelning av Hem till gården!! Undrar hur många brasilianska kameror du bor i nu?
    Kram M

    SvaraRadera
  3. Skulle skriva en kommentar från jobbet imorse och plötsligt upptäckte jag att det var någonannans Googlekonto....därav namnet överst. Jag plockade bort det, men tydligen finns vissa rester kvar...du kan kanske "fimpa" det?
    Hursomhelst låter det helt underbart, speciellt nu när du verkar ha kommit till rätta och börjat trivas.....Det måste ju vara varje pojkdröm, att ha "klasar" med brudar som skriker och fotograferar....Kanske lite som Idol Kevin o de andra "brudmagneterna"....Må så gott o var noga när du väljer färg på läppstiften, du ska ha som rest dagen efter, man kan utläsa mkt om en kvinnas personlighet i hennes färgval.....:-)

    Många kramar!

    SvaraRadera
  4. HÄRLIG ton i detta inlägg, det gillar vi Hampus! Sköt om dej, ha KUL! kramis fr "tanten" i Håstenslöv

    SvaraRadera