tisdag 3 november 2009

FUUUUSCA!!

Hej fuckin' san på er!

Är en skribent långt ifrån toppform som skriver idag, men man får ge och ta, jag har trots allt haft en bra helg och då får man vara beredd på lite skit vid slutet.

I fredags bytte jag familj till min förra värdpappas syster - Miriam.
I huset bor även hennes man Elvis, sönerna Eric, Arthur och dottern Roberta, familjen bor ute på halvön Peró en bit bort ifrån Cabo Frios centrum, men desto närme den jättefina stranden Praia do Peró.

Lördagen åkte vi iväg till Rio de janeiro, vi åkte mycket senare än vad jag trott men tid i denna familjen verkar vara väldigt relativ, tror inte vi åkt samma dag ens om det inte vore för att jag ville se MJ dokumentären (vilket i sin tur beror på att dom endast visar den förbannade vampyr filmen twilight på biografen i Cabo Frio).
Ingen annan i familjen var sugen att se den men åkte gjorde vi endå, vi anlände runt 22.00 till familjens lägenhet vid Praia do flamengo. Och vimlade senare vidare mot biografen.

Har nästan aldrig kännt mig så bortkommen som i den biografen, biografen som mer liknade en flygplats för en blåögd liten svensk som mig. Nu kanske det inte är normal att bli förvånad över något sånt här, men bland 6 liters popcorn påsar, filmduk stor som fotbollsplan (nästan) och glashållare i sätena (kanske inte såå häftigt i efterhand, men spädde liksom på just då)
Allt var som Bio capitol i varberg fast tvärtom, och överdrivet stort.
Filmen var bra och och det tyckte tillochmed dom andra också!

Miriam ville visa mig RJ och satte i eget uppdrag att jag skulle få se turistpunkterna, tyvärr var det lovhelg och för mycket folk för att jag skulle kunna åka upp till Kristus statyn, men jag han se så mycket mer.

6 kommentarer:

  1. Fan vad du har det bra! Kommer ihåg när din läskflaska rullade iväg över hela golvet på bion i Hörby, så behållare för glas/flaskor verkar klokt......:-) Här i östra Danmark är det grått, blåsigt och så j-a trist.....Gött att få lite info från soliga breddgrader....
    Kram o var rädd om dig!

    SvaraRadera
  2. haha 6 liters popcornpåsar? då var väl du i himmelriket ;)
    själv sitter man här tjugo i fem och det är mörkt. man hinner ju inte komma hem från skolan innan man skall gå och lägga sig igen. fast du behöver väl inte sova på kvällarna, du sover ju tillräckligt i skolan har jag förstått.
    vi ses snaaart!
    puss!

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot bilderna på den blonde "lille" svensken. Du utvecklade inte det där med helgen, undrar så varför du inte är i toppform och beredd att ta lite skit i slutet? Kommer förklaringen senare?? Hoppas du kan ta dig upp i Kristusstatyn vid ett senare tillfälle, vad som helst kan ju komma utav en sådan resa eller?? Här snackar vi mest iskyla och svininfluensavaccin. Håller en lite i gång liksom. Vi är anspråkslösa och glada för det lilla... kram Mamma 1

    ps skall vi kalla Miriam Mamma 3 eller hur gör vi?

    SvaraRadera
  4. Jag brukade spela det spelet när jag var 10!

    SvaraRadera
  5. Bio? Vad är det? Sådan finns inte i Håstenslöv! Håller med de andra som skrivit, här pratas ENDAST om bacon snuva och hur jävligt det blåser! Själv har jag drabbats av en släng "flunsa"! Härligt med lite bilder som jag efterlyst! kramis Lena

    SvaraRadera