torsdag 22 oktober 2009

Bevara monarkin, lägg kungen i formalin

Hejsan!

Även om det idag är internationella Caps Lock dagen så har jag ödmjukt valt att istället skriva med gemener, FAST STORA BOKSTÄVER VAR LOCKANDE.

Torsdag idag och i 40 minuter framöver, jag har snart avslutat en skolvecka och det känns som vanligt belönande. Jag har nu nästan lyckats att sätta sovande i system, schemat funkar såhär:

7.00, anländer vid skolan, oftast ensam, oftast svärandes bilingualt över dessa morgnar
7.20, samtliga klasskamrater befäster sig vid sina respektive platser och jag väljer vanligtvis platsen längst ut till höger.
7.20 och 30sek, jag tittar gäspade på läraren och sluter ögonen lutandes med huvudet mot antingen vägg eller handflata.
7.22, Operation sömn inleds framgångsfullt och löper fram till
10.00, då våran matrast börjar, oskuldsfull som ett nyvaket rådjurskid vaknar jag med en aning stel nacke eller avdomnade händer och iakttar med intresse vilken lärare vi haft den senaste timmen.
10.20, åter tillbaka till klassrummet, nu studerar jag portugisiskan med hjälp av språkkurser på iPoden och inbankande av de nerskrivna verben i skrivboken.
12.30, skolan avslutas och '1-0, tristess - hampus' antecknas.

Dock inte alltid jag tillåts sova, min klasskamrat Bruno brukar oftast hitta på något för att få mig att vakna, kan vara t.e.x. att skrika "ACORDAR!!" (vakna), använde pekfingret för att fläddra med mina läppar eller att försöka rycka undan handen jag stöder mitt huvud på.
Har dock nästan lyckats förfina konsten att sova med ett öga öppet, småsteppande steg tvärs över klassrummet och en 16 årings fnitter kan vara väldigt avslöjande om en persons intentioner.

Idag hade jag extra portugisiska utöver förmiddagskolan, detta som vanligt tillsammans med läraren Adonis, han har inte fysiken hos en grekisk gud men undervisningen är jättebra.
Min värdpappa hämtade mig inte från skolan förrän två timmar efter att undervisningen slutat, detta gav mig gott med tid att se allt ifrån biologi utställningen Ferlagos andel universitets studenterna plockat fram i vissa av salarna.

Ett av rummen skiljde sig ganska stort från dom andra, rummet innehöll en formalin samling som fått Dr.frankenstein kissa på sig av avund.

1 hel manskropp låg öppet på ett bord mitt i salen
3 kompletta skelett hängde i ställningar
4 bevarade spädbarn i olika storlekar låg öppet på ett bord
Ca 100 olika ben och runt 20 kranium låg utspridda över hela rummet
Massvis med kroppsdelar med tillhörande formalin fylld glasburk fanns även till åskadan.

Har aldrig sett något liknande och blev såklar förvånad, visste inte ens om att det skulle hända något sånt här evenemang i skolan, men en erfarenhet och viss avsmak för kött rikare är jag åtminstone.

Min sjukgymnast klagade på min hållning efter ett av rehabpassen och var inte långsam med att sätta in en ryggövning i schemat till förra träningen, den tog bra och jag får se om jag kommer upp imorgon! :S
Ska nu försöka kolla om jag kan öka på sjukgymnastik träningen på något sätt, 5 ggr i veckan borde ju inte vara några problem som helst, vart jag ska träna dom två extra passen vet jag inte än dock.

TAKE CARE ALL YOU!




10 kommentarer:

  1. Kunde du inte tagit med kameran?

    SvaraRadera
  2. Visste faktiskt inte att det var caps-lock dagen den här veckan:-/ Men nu efter att ha kollat upp det så verkar det ju seriöst.. http://capslockday.com/ Ska göra en notering så att det ej missas nästa år!

    SvaraRadera
  3. Du måste snart vara en av världens mest utvilade 17 åringar.....

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. du har det allt för bra.. här i Sverige får vi ingen sömn i skolan och prov har vi också, vet du ens vad de är? ;) pusssss ebba

    SvaraRadera
  6. Scary..........isch. Kan det vara nyttigt att hitta allt detta så koncentrerat? Det finns effektiv behandling av PSD ( posttraumatiskt stressyndrom))vi fixar det när du kommer hem om du skulle få bestående men. Här är mörkt och vi gör som alla andra svenskar ägnar oss åt fredagsmys!! Ha en skön helg på beachen!

    Kram mamma 1

    SvaraRadera
  7. Jag gillade verkligen titeln XD
    men gör inte det att prinsessan ... hon är min!

    p.s.: hoppa den här fucking skolan, gå till stranden!

    SvaraRadera
  8. Alexander: jag har ännu ingen kortläsare till kameran, men det ska fixas!

    Lotta och Ebba: sova bör man annars dör man :D

    mossan: jag tror lövbiff, potatisrosor och rödvinsås hade skrämt all PSD iväg effektivare än något annat, Gosh jag drägglar, nu ska jag kila iväg till en churrasco och äta frukost!!

    SvaraRadera
  9. Här är kallt och ruggigt! Vore kul med lite rapporter från landet med ständigt solsken och värme!! Somnat eller?

    SvaraRadera
  10. Hoppas det blir bra hos den nya mammavikarien i Brasselandet, trots att hon inte kan erbjuda trådlös kontakt.

    Puss Mamma 1

    SvaraRadera