onsdag 7 oktober 2009

Varför fyllde jag i en sisådär 194 ansökningspapper för att åka utomlands ett år? Varför hade jag bestämt mig för att säga hej då till vänner, syskon, släkt, husdjur och spaghetti och köttfärsås?
Visste jag kanske vad jag hade framför mig, kändes det som något precis för mig kanske?

Jag tror ingen vet varför innan, dom kanske har några ursäkter till anledningar men som aldrig hinner ens vidröra botten på det dom ger sig ut på.
Ett år utomlands går inte att sammanfatta, liksom hey jag försöker mitt bästa i bloggen.
Jag vet inte vad som kommer hända under detta året, jag känner knappt att jag varit med om något, även om det är många minnen som jag redan håller nära hjärtat.

Men vad är egentligen fördelen till att jag åkte hit? dealbreakern, det avgörande själet, anledningen. hade jag någon, var det ett kall från ingenstans.
Jag vet inte, många har alltid frågat, och det är lätt att svara, "jomen schyssta stränder, bra väder och billig öl!" men det är inte sant, det är inte falskt heller men det är som att sammanfatta jorden som "lite grönt och blått i en boll"

Jag visste väl helt enkelt bara, nu eller aldrig. Men insett vad det kan vara har man gjort mer och mer med tidens gång.
Utmaningen blir eggande, samhörigheten blir brinnande och begreppet hem blir utspätt med nytt blod. Nu låter det som om jag skulle vilja åka hem kanske, men för allt i världen inte, jag vet att detta var rätt, jag vet det.

Mesta av min tankar här går åt min framtid, inte vart jag och Leander ska någonstans nästa lördag utan snarare vart jag befinner mig efter gymnasiet, framförallt vart jag vill befinna mig.
Det som jag aldrig kunnat svara på, det får jag perspektiv på härifrån. Jag ser vart jag varit, vad som egentligen fanns där och vad jag saknar av det. Som dom säger man vet aldrig vad man haft förrän man saknar det.

Och nu är jag alltså här tittandes på min dåtid med en kikare, och försöker desperat vända den åt andra hållet.

God natt

3 kommentarer:

  1. Jaha där sitter du och tittar bakåt på det som kommer framåt eller hur det nu blir. Tur att jag vet att du gärna äter gott på subways och lallar en del på beachen i nutiden!!! Herta Muller fick nobelpriset. Skall jag skicka ett ex? Skojar vet att du gärna tar det vid senare tillfälle!! Puss Mamma 1

    SvaraRadera
  2. Sitter på Hotel Brasilia och läser din blogg, jag vet iaf att man kan vara född i fel land. Jag borde definitivt inte tillhöra Sveriges svinkalla årstider, ja jag vet det är inte alltid kallt.....men nästan! Blir lite förskräckt att du kommit fram till att det är enkelt att sälja sin själ till djävulen....Du har inte fått i dig några piller? Rädda inte din mamma, låt henne åka till Brasilien....har man lovat, så har man.....:-) :-) Nu ska jag vila mig, efter en dag i Palma. På söndag bär det av till gamla Svedala igen, som förhoppningsvis är snöfritt.....
    Kram o var rädd om både dig o djävulen!

    SvaraRadera
  3. Denna gång du har fått riktigt djupt here... XD
    Hey, there's no problem ser tillbaka på det förflutna, såvida det kvarhåller dig från att gå vidare med ditt liv.
    Jag vet att du kan göra det,
    och jag kommer vara här om du behöver hjälp!
    See yaa CARL

    SvaraRadera