måndag 12 oktober 2009

viva la vida

Hej hej!

Ännu en vecka avverkad, och nu är det väl avverkat runt 10 stycken sådana skulle jag tro.
Och helgen var helg kan man väl säga, även om helgen har varit en dag längre på grund av att måndagen just denna gång varit en helgdag.
På grund av detta har Cabo Frio varit fullt med soltörstande brasilianer från städer längre in mot landet. Jag visste att det kommer hit mycket folk, men trodde nog inte riktigt att det skulle vara såhär mycket. Stranden såg bokstavligt talat ut som en myrstack från håll.
Det känns lite störande, och som att staden förstörs lite för en, ganska ovant för mig och vara omkring så mycket folk helt plötsligt, men det betyder också att staden blir mycket mer levande, och från det perspektivet är det riktigt positivt!

I fredags stannade jag hela kvällen hos Leander och kollade film, han hade varit riktigt sjuk tidigare i veckan och vi tog det lite lugnt för en gångs skull. En av filmerna var thailändsk och visade sig dessutom inte ha någon engelsk undertext, men vi förstod faktiskt nästan allting med portugisiska istället, tur det eftersom filmen var ju bra.

Lördagen var också den väldigt lugn, mest på grund av att Madeleine och Ana clara inte kunde komma och möta oss förrän 23.30, men vi hade det trevligt och jag träffade lite nytt folk som var riktigt trevliga, och sådan är inte alltid så lätt att hitta. Vi pratade mest med varandra och gick aldrig in någonstans.

Även till söndagskväll fanns planer eftersom vi som sagt var lediga på måndagen, lyckligtvis inledde vi lite tidigare denna gång. Jag och Leander spelade snooker innan tjejerna kom dit och
Jag är numera regerande mästare för två veckor i rad, kändes obligatoriskt att vidhålla lite svenska stolthet mot våra danska grannar nu när landslaget sviker, lätt att bli hackkyckling annars.

Under denna lediga dag har jag och Leander bland annat varit vid stranden där Leander spelade volleyboll tillsammans med klasskompisar, Någon gång innan volleybollen började kom en helt random man mot Leanders flipflops som han ställt en bit bort och tog på sig Leanders flipflops i förbi farten, Leander märkte detta och ropade direkt "eey, minha!!"
Vad denna skotjuv tänkte med senare har jag ingen aning om, men han började iallafall skälla ut Leander med ett stort antal svordomar och sedan gick han bara därifrån och fortsatte arbeta med att flytta stolar och bord en liten bit bort. Får dock ge beröm till en person som nästan lyckas med att först stjäla någon annans saker och senare få ägaren att känna sig skyldig därtill.

Känns skönt att ha sluppit en måndag i skolan, och bara ha en extra dag sådär.
Imorgon är det dock dags att gå tillbaka igen, men ska vara ledig på torsdag dessutom så denna vecka kommer nog gå fort. Är dessutom på tårna eftersom någongång snart skall ett paket med kamera, svenskt godis och annat välbehövligt anlända, kan inte vänta!!


tchau tudo mundoooo!


Haaampusssssssssssssssssssssss


3 kommentarer:

  1. Härligt Hampus då får vi se lite bilder också snart! Kul! Du ska veta att jag både läser och följer din blogg även om det var länge sedan jag kommenterade. Tur du håller ställningen mot Danmark! Stå fast vid det! Här hemma är vintern på väg, första isskrapningen av rutorna på bilen i morse! Kramis tant Lena i Håstenslöv

    SvaraRadera
  2. ahahaha
    önskar jag hade sett Leander cursing XD
    Hej, om du tror att du har sett Cabo Frio trångt här semester, är det eftersom du inte har sett det under sommarsemester!
    Var förberedd!
    kramar !

    SvaraRadera
  3. Hej grabben!

    Har varit i sameland och därför inte kommenterat på ett tag. Har klarat Jokkmokk, Arvidsjaur, Kiruna, Gällivare, Boden och Luleå (törs jag säga att alla kyrkorna är kollade) I Nästansjön speglade sig planeterna i isen värre än ett värsta planetarium. Far from Cabo Frio!! Må gott! Kram Mamma 1

    SvaraRadera