måndag 14 december 2009

Puta que pariu

Hej igen och ni har rätt, det behövs lite nya spaltmeter på eran enda och självklara favoritbrasilienresebloggavensläktingellervänhemsida.

Som jag berättat förut har livet verkligen kommit igång här, och det tåls att sägas igen, förvånar mig själv av vilka hittepå jag finner mig själv i ibland.
Allting är på topp, och jag vill bara ha mer av det som finns här, vill inte sluta leva i allt det som existerar runt mig.

Ett exempel är en fest jag var på i förra veckan, festen var en skolavslutnings fest av något vis, något sorts firande för att skolåret är slut.
Festen hölls i en nattklubbs lokal och höll på till 6 på morgonen, jag hade roligt som få och att Leander blev utslängd innan stället stängde krönte den natten, och är något jag kommer komma ihåg.
Det är nu som alltid egentligen minnen skapas, och några av dessa ögonblick kommer lagras och återminnas någon grå höstdag i skolbänken på Pederskrivareskola, där jag kommer skratta och känna just den känslan från då. Minnesbild av smygkissande dansk plötsligt bortförd av en stor snubbe i svart dörrvaktskostym är ett ypperligt sådant exempel.

Imorgon ska jag följa med familjen till Rio eftersom att Eric ska flyga till och sedermera bo i Californien den främsta månaden.
Speaking of which, efter Jason Mraz konserten träffade vi en man från just Californien, som jobbar på google, och han har bjudit in Eric för att se Google och deras stora arbetsplats där.denne man berättade också att han har en svensk chef, efter ett tips från min fader och lite googlande (såklart!) visade det sig att denne chef var från Varberg.

Världen är liten


Hampus



Och gällande denna nyfikenhet på tjejerna härifrån så kan ni försöka fråga bäst ni vill era skvallerprussiluskor.

7 kommentarer:

  1. Skvallerprussiluskor??? Nu får du allt ta och berätta lite mer.....Släktingarna måste väl få veta vad som komma skall!!! Ska du föra in lite latinoblod i släkten?
    Åsså nattklubbar till 06.00 på morgonen......Är du en partyprisse, eller? Du skriver inte mkt om skolan, slutat gå?

    Kram Faster!

    SvaraRadera
  2. ja, du syftar väl inte på mig med skvallerprussiluskor? kan jag inte tänka mig..

    SvaraRadera
  3. Men snälla Hampus, du kan väl iaf berätta för farmor Kram

    SvaraRadera
  4. Ja nu är det dags!! Vi startar direkt en kamp mot dessa skvallerprussiluskor, det tycker jag allt är på tiden. Vilket är vårt första drag? När vi får tid över kan vi ju alltid chatta lite om vad som händer och sker i vardagen, eller? Lite lite om skolan???

    puss M 1

    SvaraRadera
  5. Hej Hampus.Nu är mormor på plats i varberg och skickar en hälsning:

    "Mormor läntar efter dig, kom hem snart och se dig för"

    SvaraRadera
  6. God Jul Hampus! Hoppas att allt är bra med dig och alla brasilianskor:-) Här i ÖstraDanmark är vi insnöade på riktigt, alltså både fysiskt och psykiskt....:-) :-) Hoppas att du får en härlig jul, skriv o berätta!
    Kramar från L8 o Co

    SvaraRadera